zondag 5 december 2010

AMSTERDAM-FRANKFURT-EUMMM-AMSTERDAM

Amsterdam(Schiphol)-Frankfurt(am Main)

Deze A320 van Lufthansa is pas een paar maanden oud en is voorzien van het interieur.
De grootste verschil met het oude is dat de stoelnummers nu ook leesbaar zijn voor iemand langer dan 1.20 m als ie in het gangpad staat.



De bedoeling was dat ik verder naar Lisbon(Portela de Sacavem) zou gaan vliegen maar iemand in Spanje vond dat denk ik geen goed idee.
Dus besloot hij maar eens zijn werk neer te leggen.
Wat het gevolg had dat er op Frankfurt in vertrekhal B lange rij stond met mensen die zich wilden omboeken.
Na eindelijk 1 uur in de rij te hebben gestaan kreeg ik te horen dat de route die ik vandaag zou gaan vliegen niet meer uitvoerbaar was.
Dus werd ik doorverwezen naar de Ticket verkoop.
Daar aangekomen kreeg ik een nummer 755 en ze waren al bij nummer 660.
De sfeer in de wachtruimte was geweldig dat heeft natuurlijk ook te maken met de bestemmingen die Spanje of Portugal zijn.
De mensen uit die landen leven al zowieso al minder gehaast en de mensen uit andere landen die op zaterdag naar die landen vliegen gaan vaak op vakantie dus hebben ook wat meer tijd.
Na 3,5 uur volle pret was ik aan de beurt.
Bij de Ticket verkoop kreeg ik de optie of morgen te gaan vliegen en de zaterdagnacht in Frankfurt door te brengen of weer naar huis te vliegen en het volgende week weer te proberen.
Aangezien ik Frankfurt dit jaar al gezien had besloot ik voor het laatste te kiezen.
Frankfurt(am Main)-Amsterdam(Schiphol)
Bij de gate aangekomen stonden er rijen met Nederlanders te wachten.
Wat bleek hun vlucht naar Amsterdam werd geannuleerd vanwege ernstige sneeuwval in Amsterdam.
Deze groep werd massaal omgeboekt naar mijn vlucht.
Toen het instaptijd voor de vlucht was, kwam het bericht dat de vlucht vertraagd zou gaan worden omdat de piloot niet eerder dan 19:00 uur een slot op Amsterdam kon krijgen.
De passagiers van de vorige vlucht werden nu wel een beetje bang dat ze helemaal niet meer in Amsterdam zouden gaan komen die avond.
Maar om iets na 5en konden we eindelijk met de bus naar het vliegtuig.




Weer terug op Amsterdam waar de piloot de mensen die verder reisde met de auto nog wel effe waarschuwde voor ijzel.

Geen opmerkingen: